Venray wil dienstverlening verder verbeteren

Nieuws

Niet alleen vragen van inwoners en bedrijven snel en goed beantwoorden, maar beter nog: voorkomen dat inwoners vragen hebben. Dat is het doel van de dienstverlening van de gemeente Venray. Belangrijke rol in de dienstverlening van de gemeente speelt de nieuwe Toptakenwebsite.

'Waarvoor bezoekt een klant de website van de gemeente Venray?' Die vraag stond voor de gemeente Venray centraal bij het inrichten van de toekomstige website. Uit onderzoek onder Venrayse klanten is vastgesteld waarvoor inwoners, bedrijven en instellingen de gemeentelijke website het meeste bezoeken, zo stelt de gemeente. Het gaat dan om zaken als een paspoort, verhuizing, vergunning of aanvraag van subsidie. Uit onderzoek blijkt dat het nog steeds erg lastig is om de juiste pagina te vinden. Of de informatie is veel gemakkelijker ergens anders te halen. Zoeken en vinden gaat straks sneller en eenvoudiger en tegen lagere kosten voor de gemeente. Het regelen van Toptaken via de website gaat sneller en de stappen die je daarvoor moet zetten op de website zijn eenvoudiger, aldus de gemeente Venray.

Uit de krant