Slecht mobiel bereik in Overloon

Algemeen

Mobiele bellers uit Overloon kampen al langere tijd met een slecht bereik na het verwijderen van een zendmast. Het gaat om klanten van KPN en Telfort. Soms kunnen ze helemaal niet mobiel bellen. Eind vorig jaar zijn er in de gemeenteraad al verontruste vragen over gesteld. Wethouder Erik Ronnes heeft inmiddels een gesprek gehad met KPN. Het bedrijf heeft toegezegd in Overloon een noodvoorziening voor het mobiele netwerk in werking te stellen. Op de eigen website biedt KPN zijn verontschuldigingen aan. Volgens het bedrijf zouden de problemen vanaf 17 januari verholpen zijn. Voor eind februari moet er een definitieve oplossing komen die een einde maakt aan het slechte bereik. Klanten uit Overloon, met een mobiel abonnement van KPN, ontvangen over de periode van 23 december 2013 tot 17 januari 2014 automatisch hun abonnementsgeld terug. Andere klanten die getroffen zijn, kunnen door het invullen van een schadeformulier in aanmerking komen voor een compensatie.

Uit de krant