Logo peelenmaasvenray.nl

Maasziekenhuis: met digitale vragenlijsten meer gemak en tijdwinst patiënt

Het Maasziekenhuis stuurt patiënten steeds vaker een digitale vragenlijst voorafgaand aan een bezoek aan de specialist. Op die manier kan de arts nog beter beoordelen wat een patiënt nodig heeft qua behandeling.

Patiënten kunnen de online vragenlijst thuis op een zelf gekozen tijdstip invullen. De ingevulde vragenlijsten geven de arts een kijkje in de situatie van de patiënt. Tijdens een consult kan daar gericht over doorgepraat worden. Soms kan dankzij de vragenlijst ook besloten worden dat een afspraak op korte termijn niet nodig is, omdat alles goed verloopt. De arts kan dan in overleg met de patiënt besluiten om een bezoek aan het ziekenhuis uit te stellen. Óf het intakegesprek voorafgaand aan een onderzoek kan op basis van de antwoorden helemaal of gedeeltelijk worden vervangen.

Tijdwinst
Voor de patiënt kan dit fijn zijn omdat onnodige (reis)tijd wordt bespaard. Ook voor de arts en andere patiënten kan dit fijn zijn, omdat die tijd ingezet kan worden voor patiënten die wel in het ziekenhuis gezien moeten worden.

In het ziekenhuis starten de specialismen Oncologie en Maag- Darm- Leverziekten (MDL) als eerste met de digitale vragenlijsten. Als die ervaringen goed zijn, dan volgen ook andere specialismen het voorbeeld van digitale vragenlijsten.

Dit is een gratis artikel van de redactie van Peel en Maas TV. Niet al onze artikelen zijn gratis te lezen. Deze zogenaamde premium artikelen zijn exclusief voor onze abonnees. Zonder abonnees kunnen we namelijk geen Venrays nieuws maken. Wilt u al het Venrayse nieuws lezen? Neem dan een abonnement op Peel en Maas. U kunt dan een papierenkrant incl. digitaal abonnement nemen of alleen een digitaal abonnement. Zo kunnen wij ook in de toekomst het Venrayse nieuws op journalistiek verantwoorde wijze voor u publiceren. Wilt u toegang tot de exclusieve content van Peel en Maas? Klik dan hier

Meer berichten