Afbeelding
stockfoto

ABN Amro sluit vestiging in Venray

Algemeen

Het filiaal van ABN Amro aan de Julianasingel 7a in Venray sluit op vrijdag 27 maart. Volgens de bank is een bezoek aan een bankkantoor minder noodzakelijk door de komst van internetbankieren, mobiel bankieren en beeldbankieren. Ook kunnen bankzaken telefonisch afgehandeld worden. Omdat de meeste dagelijkse bankzaken via internet gaan, besluit ABN Amro om het kantorennetwerk in te krimpen.

Als een kantoorbezoek alsnog nodig of gewenst is, kunnen klanten terecht in het kantoor in Venlo aan de Keulsepoort 12 of één van de andere kantoren in Nederland. Klanten vinden het voor hen dichtstbijzijnde kantoor op de website van ABN Amro. Klanten in de omgeving van het kantoor in Venray ontvangen bovendien een uitnodiging om ondersteuning te krijgen bij het online bankieren. De medewerkers van het kantoor in Venray werken voortaan in een ander ABN Amro-kantoor. Het pand wordt verkocht.

Uit onderzoek blijkt dat een grote meerderheid van de oudere en minder mobiele klanten de bankzaken online regelt. Er bestaat een groep klanten die wel extra ondersteuning nodig hebben. Zij kunnen daarvoor terecht bij de financiële zorgcoach. Die helpt onder andere bij het in de eigen omgeving leren omgaan met internet- en mobiel bankieren. Bovendien kan de financiële zorgcoach (eventueel op locatie) helpen op momenten dat oudere en minder mobiele klanten behoefte hebben aan ondersteuning bij het nemen en praktisch organiseren van financiële beslissingen. Dat is bijvoorbeeld bij het op orde brengen van rekeningen. De financiële zorgcoach van ABN Amro in Venray en omgeving is te bereiken via het algemene nummer van de bank.

Uit de krant