
Koninklijke onderscheiding voor Henk Dinghs
NieuwsHenk Dinghs uit Castenray werd afgelopen zaterdag verrast door burgemeester Michiel Uitdehaag. Tijdens de viering van het 25-jarig bestaan van de Stichting Heemkundig Genootschap Castenray speldde de burgemeester hem namens de koning, de koninklijke onderscheiding Lid in de Orde van Oranje-Nassau op.
Dinghs is een drijvende kracht binnen het dorpsleven. Zo is hij al 25 jaar secretaris/penningmeester van de Stichting Heemkundig Genootschap Castenray. Verder is hij redactielid van carnavalsvereniging De Schânseknuppels, voorzitter van de Âld Prinse Kòmpeneej, trainer bij De Peelrunners in Horst, voorzitter van de commissie herbestemming van de kerk en penningmeester van het kerkbestuur van de St. Matthiaskerk in Castenray. Ook is hij actief geweest als conditietrainer van de korfbalclub.
Met zijn jarenlange inzet en betrokkenheid is Dinghs een onmisbare kracht voor veel organisaties in Castenray en daarmee van groot belang voor de Venrayse gemeenschap.
