Afbeelding
Foto: Edward Media

Garagesale Dylan, ruim 47.000 euro voor Durf te Vragen

Algemeen Centrum Jeugd en Jongeren Venray Werk en Economie

De Dylan Haegens Garage Sale heeft dit weekend maar liefst 47.228 euro opgebracht. De winst gaat 100 procent naar de Stichting Durf te Vragen.

Team Dylan Haegens stopt met zijn merchandiselijn. Om het einde van dit tijdperk leuk af te sluiten, werd er een garagesale georganiseerd in de loods van Haegens Media in Venray. Op zaterdag en zondag hadden de fans de laatste mogelijkheid merchandise van Haegens, al dan niet gesigneerd, te kopen. Er waren verschillende foodstands om de inwendige mens te versterken en ook aan de ouders was gedacht met een lekker zitplekje in de koffiecorner. Natuurlijk was Team Dylan Haegens ook aanwezig en werden de kinderen getrakteerd op een Q&A van Dylan Haegens, Marit Brugman, Rick Vermeulen en Teun Peters.

Tijdens het evenement werd alle merchandise voor lage tarieven verkocht. De winst gaat naar de Stichting Durf te Vragen, opgericht door Dylan Haegens en Marit Brugman, waarmee ze het taboe rondom psychische problemen onder jongeren willen doorbreken. De stichting was tijdens de garagesale ook aanwezig met het project Taboeiend. Taboeiend is een virtuele en interactieve experience die langs eerste en tweede klassen van de middelbare school gaat om jongeren op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met mentale gezondheid. De opbrengst van de garagesale was voor het team en de vrijwilligers ook een totale verrassing. “Dit hadden we totaal niet verwacht.”

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Uit de krant