Logo peelenmaasvenray.nl
<p>Danjelle (links) en Annelieke timmeren aan de weg met de pilot Moves.</p>

Danjelle (links) en Annelieke timmeren aan de weg met de pilot Moves.

(Foto: eigen foto)

‘Moves brengt clubs in beweging’

MHCV timmert nadrukkelijk aan de weg op social media. Creatieve breinen achter de informatiestroom via bijvoorbeeld Twitter en Facebook zijn de Venrayse zussen Annelieke (24) en Danjelle (23) Creemers. Met de pilot Moves brengt het nog jonge bedrijf D&A Creative Business het wel en wee van de Venrayse hockeyclub onder de aandacht van haar leden en een groter publiek.

De twee zussen zijn al jaren als hockeysters actief voor de hockeyvereniging uit Venray. Toen vanuit de club de vraag kwam om naar buiten toe een professionelere uitstraling te creëren en het engagement met de leden/volgers te vergroten, zeiden beiden volmondig ja op de vraag van voorzitter Roger Sevenheck en lid Wouter Born. “We waren al bezig om wat losse content aan het creëren voor MHCV. Als beginnend bedrijf zagen we veel mogelijkheden om vanuit onze expertise hier nog meer aan bij te dragen. Zo is het balletje gaan rollen”, vertelt Danjelle. “Samen met Roger en Wouter ontstond het idee om een pilot te starten op het gebied van verenigingen en social media content creatie. Onder de noemer Moves is de pilot van start gegaan”, vult Annelieke aan. 

De twee creatievelingen denken breder dan alleen de hockeyclub. De pilot is gericht op (sport)verenigingen voor het professionaliseren van hun social media en content. Wanneer de pilot slaagt en er goede resultaten behaald worden, willen zij het pakket ook aan andere verenigingen aanbieden. “We verzorgen de fotografie, maken een contentkalender en verzorgen hiervoor templates. Dit alles is gericht op het genereren van meer following, een professionele uitstraling, meer betrokkenheid en interactie met leden. Moves moet een club in beweging brengen.” Medio april gingen de twee hockeyende zussen officieel van start gegaan met de pilot. De eerste resultaten zijn hoopgevend. “We zien dat de groei in het aantal volgers doortrekt, zo zijn er binnen een week meer dan 40 volgers bijgekomen. We bereiken al meer dan 60 procent meer accounts dan voor de start van de pilot en mensen zijn enthousiast over de content die geplaatst wordt. Social media speelt een steeds grotere rol, zeker ook voor verenigingen. Ze gebruiken social media weinig tot niet, en als verenigingen het al doen is dat vaak saai, ongeorganiseerd, onprofessioneel of heel sporadisch. Door Moves aan te bieden bij anderen verenigingen hopen wij ook bij andere clubs op professionele wijze social media weg te zetten. Dat moet positieve resultaten gaan opleveren, zoals meer engagement met leden, een groei in het ledenaantal, meer naamsbekendheid voor de vereniging en tevens tijdsbesparing.” 

De pilot bij MHCV moet uiteindelijk het visitekaartje worden van D&A Creative Business. “We zijn blij dat de club ons dit vertrouwen geeft en uiteraard hopen we dat in de toekomst ook andere verenigingen gaan volgen en de samenwerking met ons aan willen gaan.” Beide zussen hebben een Bachelor in Arts, zijn altijd creatief bezig en werken al langere tijd samen aan verschillende projecten. Annelieke: “We zagen hierin beiden de mogelijkheid om samen te starten en onze krachten te bundelen. D&A Creative Business is ontstaan door de combinatie van Danjelle’s creatieve concepten en mijn grafische vormgeving.” 

Ondanks de coronapandemie durfden beiden het aan om in november van het vorig jaar officieel als bedrijf van start te gaan. Ze hebben tot op heden geen spijt van die keuze. Danjelle: “We hebben nog niet zonder projecten gezeten. Voor ons is het voordelig dat we bijna alles digitaal kunnen doen. De coronapandemie heeft voor ons alles even op scherp gezet. Hierdoor hebben wij juist de mogelijkheid gekregen om meer tijd te steken in het opstarten van een eigen bedrijf. Wij zijn blij dat we deze stap hebben gezet.” 

De slotvraag tovert een betekenisvolle glimlach op beide gezichten. Of samenwerken in een bedrijf niet ten koste gaat van hun ‘zusterliefde’? De oudste van de twee, Annelieke, is stellig: “Wij zijn beiden heel eerlijk en geven duidelijk onze mening. We hebben ook beiden onze eigen expertise waarin we elkaar aanvullen en ondersteunen. Geven elkaar de ruimte om te doen waar we goed in zijn. De combinatie van die twee dingen zorgen voor een fijne dynamische samenwerking die onze ‘zusterliefde’ niet in de weg staat. Zoals bij alle zussen botst het af en toe, maar hier kunnen we achteraf altijd weer om lachen.”

Dit is een gratis artikel van de redactie van Peel en Maas TV. Niet al onze artikelen zijn gratis te lezen. Deze zogenaamde premium artikelen zijn exclusief voor onze abonnees. Zonder abonnees kunnen we namelijk geen Venrays nieuws maken. Wilt u al het Venrayse nieuws lezen? Neem dan een abonnement op Peel en Maas. U kunt dan een papierenkrant incl. digitaal abonnement nemen of alleen een digitaal abonnement. Zo kunnen wij ook in de toekomst het Venrayse nieuws op journalistiek verantwoorde wijze voor u publiceren. Wilt u toegang tot de exclusieve content van Peel en Maas? Klik dan hier

Meer berichten