Dienstverlening gemeente Venray op orde

Venray

Meten is weten. Daarom heeft de gemeente Venray deelgenomen aan een landelijk benchmark om de dienstverlening aan burgers te meten. Venray kwam uit op de 29e plaats van de 69 deelnemende gemeenten. Veel aandachtspunten zijn inmiddels verbeterd door de nieuwe huisvesting en het klantcontactcenter. De gemeente Venray heeft deelgenomen aan de landelijke benchmark 'Publiekszaken 2012'in combinatie met de benchmark 'Waar staat je gemeente'. Deze benchmarks worden gesteund door KING, een kwaliteitsinstituut voor Nederlandse gemeenten. Ruim 600 inwoners hebben deelgenomen. In februari, maart en april 2012 werden zij benaderd door een onderzoeker van TNS/ NIPO. Venray kwam uit op de 29e plaats van de 69 deelnemende gemeenten. Goede middenmoot dus. Uit de benchmarkresultaten blijkt dat de gemeente Venray een goede dienstverlening levert aan haar inwoners. Venray is, in vergelijking met andere gemeenten, vooral sterk in het beperken van de wachttijden en de betrouwbaarheid. Er wordt goed omgegaan met klachten van inwoners. Ook de persoonlijke dienstverlening en de legestarieven scoren op het gemiddelde. Daartegenover staat de gemeente Venray met de levertijden van producten en diensten en de informatievoorziening bijna onderaan. 'Deze zijn dus voor verbetering vatbaar; hier zijn inmiddels al acties op ondernomen', aldus de gemeente in een persbericht.

Uit de krant