Nieuwe organisatiestructuur toeristische informatie

Venray

Vanaf 2013 gaan de toeristische organisaties Stg. Promotie Noord-Limburg (SPNL) en Stichting Toerisme Noord-Limburg (STNL) samen op in één organisatie, Leisure Port. Behalve promotie en informatievoorziening wil Leisure Port ook bijdragen aan kwaliteitsverbetering van het toeristisch recreatief aanbod. Gevolg van de fusie is dat VVV-winkels  (op termijn) worden omgezet naar agentschappen, ook de lokale VVV/ANWB-winkel aan het Henseniusplein. Voor bezoekers van het Venrayse centrum verandert er weinig. Als de winkel over een paar jaar overgaat naar een agentschap wordt deze ondergebracht in de nog te realiseren nieuwbouw van het Venrayse museum. Wethouder Jan Loonen is blij met de fusie: 'Door het bundelen van de krachten wordt Leisure Port een nog slagvaardigere organisatie. Daarbij vind ik het erg belangrijk dat er voor bezoekers aan Venray een fysiek informatiepunt blijft op een goede toeristische locatie. Via de website www.liefdevoorlimburg.nl en  de I-points verzorgt  Leisure Port de toeristische promotie. De lokale platforms spelen daarbij eveneens een belangrijke rol, zowel in de aansturing van de nieuwe organisatie als in het aanleveren van de content voor website en I-points . De I-points staan bij diverse  toeristisch-recreatieve bedrijven in de gemeente Venray. Hier kunnen bezoekers toeristische informatie opzoeken en bijvoorbeeld ook toeristische routes printen. De toerist en recreant die op zoek is naar de mogelijkheden voor een aangenaam verblijf in de gemeente Venray kan daarbij terecht op www.liefdevoorlimburg.nl. Inmiddels wordt de beschikbare toeristische informatie ook ontsloten via een app (liefde voor Limburg).

 

Uit de krant